Menestyvä ihminen osaa pysähtyä

Menestys ei tule ilman, että ensin katsot ympärillesi

”Havaintojen yhdisteleminen käyttökelpoiseksi tiedoksi on avain onnistuneeseen markkinointiin.”

Niin yksinkertaista, kuin se onkin, ympärilleen katsominen tuntuu välillä unohtuvan monelta yrittäjältä. Miten muka voisit muokata ympärilläsi olevaa maailmaa, jos sinulla ei ole aikaa edes havainnoida sitä? Ympäristön muutosten havainnointi tekee enemmän miljonäärejä, kuin koulutus. Ota siis itsellesi hieman aikaa, ja katso, mitä ympärilläsi oikein tapahtuu?

Hidasta

Yksi yleisimmistä virheistä on ihmisten alituinen tarve saada tehtävä nopeasti suoritettua. Tärkeämpää on keskittyä itse tehtävään, eikä siihen, että milloin se on suoritettu. Kaikki varmaan tietävätkin sanonnan: ”Tärkeintä ei ole määränpää, vaan matka. ”

Jos olet kaupassa ostamassa maitoa, älä vain kiirehdi nopeasti maitohyllylle ja siitä kassan kautta takaisin kotiin tekemään samaa, kuin mitä teit jo ennen kauppaan lähtöä. Hidasta mieluummin hieman. Koita tehdä maidon ostamisesta kokemus. Katsele ympärillesi, mieti millaisia ihmisiä on samaan aikaan kaupassa.

Vain havainnoimalla ympäristöäsi, voit tehdä siitä paremman paikan. Jotta voisit myydä ihmisille tuotteita, täytyy sinun tuntea nämä ihmiset. Sinun tulee tuntea heidän tapansa, ajatuksensa ja mielipiteensä. Vain siten voit kohdistaa heihin mainontaa.

Katso, älä kuuntelekiinteistövälittäjän on pakko tutkia kohteitaan

Koulussa toitotetaan kuuntelun tärkeyttä, mutta tässä tapauksessa menestyksen avain on katselu.

Esimerkki:

Huoltoasemalla mies tankkaa autoaan. Viereen parkkeeraa auto, josta kuuluu kova basson jumputus. Mitä ihmiset katsovat? Kaikki katsovat autoa, josta lähtee kova ääni. Ympäristö pakottaa meidät katsomaan kovaäänistä autoa. Älä kuitenkaan katso korvillasi, katso muualle.

Tieto, jonka kaikki tietävät, ei ole yhtä arvokasta, kuin se tieto, jonka vain sinä tiedät. Jos yleisellä tiedolla tehtäisiin miljoonia, niin kaikki olisivat rikkaita.

Katso uutuuttaUusi Mercades Benz C-sarja 2015

Kiinnitä huomiosi asioihin, joita et ole ennen nähnyt, äläkä keskity vain vanhaan tuttuun. Monet eivät koskaan tavoita koko potentiaaliaan, koska he ovat keskittyneet vain vanhoihin rutiineihin ja tapoihin, eivätkä kokeile ja huomioi uusia asioita.

Yhdisteleservereiltä kerätään tietoa, jota voidaan yhdistellä

Yksi syy, miksi ympäristöään havainnoivat ihmiset ovat parempia liike-elämässä ja arjessa, on heidän kykynsä yhdistellä erilaisia malleja. Monet tämän päivän parhaista markkinoijista tietävät tasan tarkkaan, miten ihmisten ostopäätökset rakentuvat. He muokkaavat omia myynti taktiikoitaan niin, että ihmisten on helpompi ostaa heidän tuotteensa. He tuntevat ihmiset, ja muokkaavat mainoksensa heille sopiviksi. He osaavat siis yhdistellä.

Yhdisteleminen tapahtuu usein siten, että monet havainnot tapahtuvat uudestaan ja uudestaan. Tämä antaa aivoille tilaa miettiä sitä, miksi ja milloin nämä asiat tapahtuvat, sen sijaan, että aivot aina vain pelkästään havaitsisivat saman asian uudestaan ja uudestaan. Saman kuvion tunnistaminen on tärkeää. Se auttaa sinua huomaamaan, miksi ihmisten käyttäytyminen on ennustettavissa, ja miksi he tekevät ostopäätökset usein samalla kaavalla.

Ihminen hankkii itselleen brändien tuotteita usein sen takia, että he voisivat viestiä ympäristölleen jotakin kyseisen brändin omistamisella. Ihminen voi viestiä kuuluvansa tiettyyn ryhmään, haluavansa kuulua tiettyyn ryhmään tai kertoa muille itseilmaisustaan. Hyvä brändäys ei onnistu, jos et tiedä tarkalleen omaa kohderyhmääsi ja heidän tapojaan. Sinun tuleekin kerätä tietoa ja havainnoida heidän käyttäytymistään, jotta osaat luoda juuri heille sopivan brändin. Tietoa yhdistelemällä saat luotua itsellesi kuvan kohderyhmästäsi ja heidän tarpeistaan. On tärkeää tietää mitä he haluaisivat viestiä muille, mutta eivät välttämättä ole vielä löytäneet sopivaa tapaa siihen.

 

”Havaintosi ovat arvokkaampia, kuin saatat luulla. Niitä kerätäksesi sinun täytyy vain huomioida asioita ja katsoa. Pidä siis silmäsi auki.”